Trykt media

Jeg har erfaring med udgivelser i alle de nordiske lande samt i en håndfuld andre europæiske markeder.

Over 4.000 magasinudgivelser og omkring 300 bøger har jeg været ansvarlig leder for. Emnerne har spændt vidt: mandeblade, motormagasiner, populærvidenskabelige magasiner, novelleblade, samt hjem- og interiørmagasiner. I antal trykte magasiner omkring 150. millioner eksemplarer.

Med den erfaring tilbyder jeg rådgivning inden for:
• Redaktionsledelse
• Teknisk produktion
• Administration
• Distribution
• Rekruttering

For at skabe varige resultatforbedringer er man nødt til at fokusere på både de hårde og de bløde elementer i organisationen.

Digitale medier
Trykte magasiner i Skandinavien har siden 2002 vedlagt DVD-film for at skabe en højere værdi- og udsalgspris for bladet . De magasiner jeg var ansvarlig for var blandt de allerførste, der benyttede sig af den strategi. I runde tal har jeg udsendt ca. 400 filmtitler og produceret over 6 millioner DVD-discs. 

Med baggrund i den erfaring rådgiver jeg inden for:
• Produktion af DVD
• Distribution

Internet og VOD
Som udgiver af traditionelt trykt media har jeg naturligvis også mødt udfordringen fra internettet og de nye digitale platforme. Hvordan kompenserer man de manglende indkomster pga. dalende bladsalg? Mine erfaringer har givet mig en realistisk opfattelse af, hvad der her er økonomisk forsvarligt for en traditionel print-publisher i forbindelse med digitale medier, både hvad angår tidsforbrug og investering. Det rådgiver jeg gerne om.